Jak być dobrym szefem?
- biznes

Jak być dobrym szefem?

Własna firma

Przedsiębiorca, który prowadzi własną działalność gospodarczą w większości przypadków decyduje się na zatrudnienie pracowników. Wykwalifikowany zespół pomaga w rozwoju firmy i zwiększa jej wydajność. Jeżeli zatrudniasz pracownika lub dopiero to planujesz, powinieneś wiedzieć, co robić, żeby zatrzymać go przy sobie na długo.

Jako szef musisz dążyć do stworzenia dobrych relacji z pracownikami. Ich wynagrodzenie jest bardzo istotnie i powinno być adekwatne do zadań, jakie wykonują. Jednak same chęci i dobre wynagrodzenie mogą okazać się niewystarczające do zatrzymania pracownika w firmie. Musisz wiedzieć jak nią zarządzać, by wszyscy czuli się w niej dobrze.

Jak być dobrym szefem?

Pracownicy powinni mieć możliwość rozwoju i awansu. Zwłaszcza jeżeli trafisz na osoby ambitne i kreatywne – potrzebują oni bodźców do działania, a rutyna nie daje im poczucia spełnienia zawodowego. W takiej sytuacji zapewne będą oni za jakiś czas szukać innego miejsca pracy, które umożliwi im rozwój. Jeżeli nie zadbasz o rozwój swoich pracowników, możesz wywołać w nich uczucie niedowartościowania. Zachęcaj pracowników do podnoszenia kwalifikacji, udziału w szkoleniach i kursach – dzięki temu będą mieli poczucie, że są kimś ważnym dla firmy, a ty opierasz na nich jej przyszłość. Takie podejście z pewnością zwiększy zaangażowanie pracowników w wykonywaną pracę.

Równie ważne jest, abyś jako szef potrafił odpowiednio zorganizować pracę zespołu oraz był komunikatywny. Dzięki temu pracownicy będą mieli poczucie stabilizacji i będą wykonywać dokładnie to, czego od nich oczekujesz. Jeżeli nie określisz jasno zadań, to pracownicy będą mieli poczucie, że ich praca jest nieefektywna i bezcelowa. Duże znaczenie ma zatem twoja konsekwencja i konkretne przekazy.

Atmosfera w firmie

Istotną rolę w każdej firmie odgrywa atmosfera, jaka panuje między szefem, a pracownikami. Oczywiście musisz być stanowczy, ale nie wulgarny. Twoje osobiste podejście do pracy również wpływa na całokształt organizacji i efektywności w zespole. Jeżeli będziesz  traktował swoją pracę jak przykry obowiązek, to twoi podwładni automatycznie będą również podchodzić do niej negatywnie. Można powiedzieć, że takie podejście zaraża. Pracownicy niechętnie będą wykonywać swoje obowiązki i z utęsknieniem będą wyczekiwać końca swojego dnia pracy, by nareszcie wrócić do domu.

Jako szef bądź zatem zmotywowany do pracy i podchodź do niej z sercem i pasją, a twoja postawa wzbudzi chęć działania również w pracownikach. To oczywiście przełoży się na lepszą efektywność pracy i wzrost zysków w firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *