Jak ważne jest opakowanie produktu w procesie zakupowym?

Jak ważne jest opakowanie produktu w procesie zakupowym?

29 listopada, 2020 0 przez Redakcja

Opakowanie produktu to coś, nad czym być może dużo się nie zastanawiamy świadomie, ale z pewnością podświadomie rejestrujemy, jak dobrze jest wykonane i jak się prezentuje.

Producenci różnego rodzaju produktów w pierwszej kolejności dbają oczywiście o to, aby ich produkty były najwyższej jakości i spełniały oczekiwania klientów, ale zapominają właśnie o opakowaniach.

Pojawia się w związku z tym jedno kluczowe pytanie: jak ważne jest opakowanie produktu w procesie zakupowym? Postaramy się wyczerpująco odpowiedzieć na nie poniżej. Zapraszamy!

Klienci zwracają uwagę na opakowanie

Jeśli coś jest zapakowane byle jak, w rozlatujące się, mało bezpieczne opakowanie, a dodatkowo nie zostało odpowiednio zabezpieczone (na przykład za pomocą folii bąbelkowej), klient z pewnością to zauważy i zareaguje na to negatywnie, nawet, jeśli spodoba mu się sam produkt.

Jest to szczególnie istotne, jeśli nie jesteśmy producentem danych towarów, a jedynie ich dystrybutorem. W takim przypadku klient może następnym razem znaleźć towary tej samej firmy w innym sklepie, gdzie być może będą lepiej zapakowane i zabezpieczone.

W przypadku, kiedy opakowanie jest całkowicie przeciętne – wystarczające, ale nic ponadto – klient zapewne nie zwróci na nie dużej uwagi ani negatywnej, ani pozytywnej. Inaczej jest, kiedy firma wyraźnie postarała się, aby odróżnić się od konkurencji.

Jak wyróżnić się za pomocą opakowań?

Jeśli będziemy chcieli zwrócić uwagę klienta, potrzebny nam będzie dobry producent opakowań. Hurtowo, w korzystnych cenach zakupimy od niego nie tylko same pudełka (na które, co ważne, można nadrukować własne logo, grafikę czy napis, co warto rozważyć), ale także ozdobny papier do pakowania, wstążki, naklejki (które również mogą mieć na sobie logo firmy czy jakąś grafikę) i inne tego typu akcesoria.

Pozwoli nam to spakować produkt w sposób wyjątkowy, którego nie będzie można przegapić. Takie rozwiązanie szczególnie sprawdzi się w przypadku handlu rękodziełem (na przykład biżuterią), ale też tak zwanymi subscription boxami. Jednostkowy koszt przygotowania takiego eleganckiego, wyróżniającego się opakowania jest bardzo niewielki, a dzięki dobremu wrażeniu, jakie zrobić to może na kliencie, jest prawdopodobieństwo, że zrobi on zakupy w danej firmie ponownie.

Większa personalizacja i przywiązanie do szczegółów jest jednym ze sposobów na uzyskanie lojalności klientów, co w dłuższej perspektywie przekłada się na wyższe przychody, warto więc się tym zainteresować, niezależnie od tego, czy firma jest mała i dopiero początkująca, czy duża.