Jaka powinna być idealna strona internetowa?

Jaka powinna być idealna strona internetowa?

13 grudnia, 2020 0 przez Redakcja

Strona internetowa firmy jest w pewnym sensie jej wizytówką. Jeśli wchodzimy na stronę i widzimy treść, która nie była aktualizowana ani ulepszana od dłuższego czasu i wygląda jak dzieło sprzed co najmniej kilkunastu lat, zazwyczaj nie poczujemy się zachęceni do skorzystania z usług danej firmy. Jest to tym bardziej istotne teraz, kiedy wiele przedsiębiorstw, które wcześniej nie działały w Internecie, zaczynają się do niego przenosić.

Konkurencja jest bardzo duża, więc nie można sobie pozwolić na to, aby strona internetowa wyglądała tanio, nieciekawie czy była naszpikowana błędami. W takim razie, jaka powinna być idealna strona internetowa i o czym należy pamiętać przy jej tworzeniu? Radzimy!

Warstwa wizualna jest kluczowa

Żeby strona sprawnie funkcjonowała, wszystko musi działać poprawnie „pod maską”. Trzeba jednak pamiętać, że użytkownicy nie widzą wnętrza strony, a jedynie jej front-end. Nawet najlepiej napisana strona nie spotka się prawdopodobnie z ciepłym przyjęciem, jeśli jej warstwa wizualna będzie stała na bardzo kiepskim poziomie.

Ważne jest zastosowanie autorskich grafik, ikon i treści, które wyróżnią się od konkurencji i zainteresują klientów. Oczywiście, to, na co możemy sobie pozwolić, zależy od branży – niektóre wymagają dużej powagi, inne pozwalają na większą zabawę formą i kreatywność. Tak czy inaczej, tworzenie sklepów internetowych Wrocław najlepiej zostawić specjalistom.

Z ich pomocą, a także dzięki takim rozwiązaniom, jak WordPress i WooCommerce, w krótkim czasie będziemy mogli się cieszyć z pięknej, funkcjonalnej i oryginalnej strony internetowej, którą łatwo nam będzie potem obsługiwać.

Wystarczy, że wskażemy, jakie mamy oczekiwania, a bez żadnego wysiłku z naszej strony powstanie idealna strona naszego sklepu czy firmy. Można próbować zaprojektować coś samodzielnie, ale bez doświadczenia i wiedzy w tym zakresie efekt często będzie niezadowalający.

Szybkość ładowania ma znaczenie

Użytkownicy Internetu nie są obecnie już przyzwyczajeni do czekania. Jeśli strona ładuje się powoli, to wielu z nich po prostu ją zamknie i poszuka innej, która będzie lepiej zoptymalizowana. Problem wolnego ładowania dotyka przede wszystkim stron internetowych e-sklepów i innych tego typu przedsiębiorstw, ponieważ witryny takie mają z reguły dziesiątki, jeśli nie setki lub nawet tysiące podstron.

Szybkość ładowania strony zależy od wielu czynników, takich jak hosting, ale też szablon, to, jaka będzie waga zawartych w witrynie treści czy ile wtyczek będziemy mieli zainstalowanych. Zoptymalizowanie witryny pod kątem szybkości ładowania jest kluczowe i jeśli sami nie wiemy, jak to zrobić, warto zwrócić się w tej kwestii do specjalisty.