narzędzia marketingowe
- biznes

Narzędzia marketingowe, które warto wykorzystać

Prowadzisz własny sklep, sprzedajesz usługi albo towary, które nabywasz w hurtowniach? Jeśli tak to z pewnością zależy Ci na kontakcie z klientem. Niezależnie od tego czy handlujesz akcesoriami do samochodów czy sprzedajesz usługi dla przedsiębiorstw z branży XYZ, w swoim biznesie możesz wykorzystać narzędzia marketingowe, które pomogą Ci dotrzeć do tych, których szukasz.

Pozycjonowanie

Dość tanim sposobem na dotarcie do klientów jest pozycjonowanie strony internetowej, które ma na celu osiągnięcie przez Twoją firmową stronę internetową możliwe najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Chodzi o to, żeby jeśli np. prowadzisz sprzedaż części samochodowych w Rybniku, po wpisaniu do wyszukiwarki fraz takich jak: „części samochodowe na sprzedaż Rybnik”, „Rybnik części samochodowe” lub podobnych, strona internetowa Twojego przedsiębiorstwa wyświetlała się w możliwie najwyższej pozycji. Dlaczego jest to tak ważne? Przeciętny użytkownik Internetu przeważnie otwiera pierwsze linki i nie szuka dalej, jeśli to co znajdzie jako pierwsze okaże się dla niego zadowalające. Jeśli masz dobrą ofertę, korzystne ceny i duży wybór produktów, ale wyszukiwarka pokazuje Twój sklep na szarym końcu to klienci mogą mieć problem ze znalezieniem Cię w sieci.

Google AdWords

Nowoczesne narzędzia marketingowe umożliwiają coś w rodzaju „pozycjonowania bez wysiłku”, czyli zastosowanie płatnej reklamy Google AdWords. Narzędzie to umożliwia generowanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google, która nadal jest najbardziej popularna w Polsce. Dodatkowo reklamy wyświetlają się też na portalach partnerskich. Co ciekawe reklamy trafiają do naszych potencjalnych klientów dopiero wtedy, gdy rzeczywiście poszukują oni w Internecie produktów podobnych do Twoich lub oferowanych również przez Ciebie. W Google AdWords możliwe jest dokładne zaplanowanie budżetu na marketing oraz kontrolowanie efektów prowadzonych działań i kampanii.

Facebook Ads

Najpopularniejszy w Polsce portal społecznościowy, jakim jest Facebook oferuje swoje narzędzie marketingowe Facebook Ads, dzięki któremu podobnie jak w wyszukiwarce Google masz szansę dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane Twoim produktem. Facebook Ads umożliwia dokładne określenie grupy odbiorców Twojej reklamy z uwzględnieniem takich parametrów jak m.in. miejsce zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowania tych osób. Formy reklamy na Facebooku mogą być różne – od zwykłych postów po filmiki.

Content marketing, newsletter, blog firmowy…

Narzędzia marketingowe b2b charakteryzuje szczególnie duży nacisk na treść. Właściciel firmy, która miałaby z Tobą współpracować chce Cię dobrze poznać i musisz to zaakceptować. Podobnie jest ze stałymi klientami – aby ich zdobyć musisz coś z siebie dać i zachęcić innych do tego, by kupowały częściej właśnie u Ciebie. Aby to umożliwić, warto zastosować odpowiednie formy marketingowe. Odpowiednio prowadzony blog z ciekawymi artykułami, nienarzucający się newsletter i umieszczanie w Internecie postów pełnych treści na tematy ważne dla Twoich klientów lub Ciebie nie tylko mogą sprawić, że sprzedaż się zwiększy, ale także mogą dać Ci satysfakcję z tego, co robisz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *