Media społecznościowe w biznesie

Media społecznościowe w biznesie

25 lutego, 2019 0 przez Redakcja

Obecnie na całym świecie miliardy osób posiada profile na różnego rodzaju portalach społecznościowych. Tylko nielicznym udało się nie wpaść pułapkę wirtualnej mody. Portale te zostały stworzone w celu umożliwienia wymiany treści pomiędzy użytkownikami. Dotyczy to nie tylko treści tekstowych, ale także zdjęć, filmów itd. Może wydawać się, że media społecznościowe to narzędzia zarezerwowane do nawiązywania relacji i komunikacji na gruncie prywatnym. Być może do pewnego czasu tak było. Jednak od jakiegoś czasu media społecznościowe wykorzystywane są już nie tylko do prywatnej komunikacji ze znajomymi, ale także jako narzędzie marketingowe w biznesie. Niezwykle skuteczne narzędzie! Najprościej mówiąc – skoro miliardy osób każdego dnia spędza wiele godzin w internecie to warto przedstawić im swoją firmę w tym miejscu. W dzisiejszych czasach ludzie wyszukują potrzebnych informacji przede wszystkim z pomocą internetu. Tworząc firmowy profil w media społecznościowych zwiększamy szansę, że to z naszej oferty skorzystają. Dodatkowo oprócz zdobywania nowych klientów możemy utrzymać relację z obecnymi, przedstawiać na bieżąco nasze produkty/usługi czy przypominać o obecnych promocjach i bonusach.

Poniżej przykłady portali społecznościowych, na których powinna znaleźć się Twoja firma

LinkedIn – najbardziej związany z biznesem portal społecznościowy. Skupia ponad 500 mln użytkowników zainteresowanych relacjami zawodowo – biznesowymi. Dostępny w 22 wersjach językowych w tym (od 2012 r.) także w języku Polskim. Umożliwia on nie tylko przedstawienie i promowanie naszej firmy w internecie,ale także w przypadku zapotrzebowania na nowych pracowników pomaga nam w ich rekrutacji.

Facebook – tego portalu chyba nie trzeba nikomu specjalnie przedstawiać. Jest on znany na całym świecie, o czym świadczy ponad 2 mld użytkowników w różnym wieku. Oprócz bezpłatnych, podstawowych funkcji dla każdego użytkownika takich jak : tworzenie treści tekstowych, wstawianie zdjęć czy komunikacji przy pomocy wiadomości, ma on również funkcję (płatną) szczególnie pożyteczną dla firm. Jest nią narzędzie do tworzenia kampanii reklamowych. Dzięki niemu mamy możliwość ustawienia grupy docelowej, do której nasza reklama trafi, na podstawie m.in. płci, wieku , miejsca przebywania czy zainteresowań.

Twitter – mniej popularny niż np. Facebook i rzadziej wykorzystywany przez firmy. Jednak warto rozważyć jego wykorzystanie ze względu na pewne elementy, których brakuje innym portalom. Największym z nich jest brak ograniczeń w dotarciu naszych wpisów do użytkowników, co ma miejsce na Facebooku. Używanie tego portalu jest szczególnie przydatny, gdy chcemy trafić do osób młodych, bo to głównie one z niego korzystają.

Na chwilę obecną już każda duża firma obecna jest w mediach społecznościowych. To oznacza, że media społecznościowe nie są dla firmy tylko bezsensownym dodatkiem, ale są skutecznym i ważnym narzędziem marketingowym. Większość tego typu portali jest w pełni bezpłatna. Dlaczego więc nie spróbować?