Dobry zespół to dobry biznes !

Dobry zespół to dobry biznes !

8 maja, 2018 0 przez Redakcja

DOBRY ZESPÓŁ DOBRY BIZNES

W jednoosobowej działalności odpowiadamy za wszystko sami. Jesteśmy jednocześnie pracownikiem, osobą zarządzającą i szefem. Nie mamy na kogo zrzucić odpowiedzialności, a także jesteśmy jedynymi ojcami sukcesu. Jednoosobowy biznes, który okaże się sukcesem może okazać się zbyt mały żeby podbić świat. Jeśli się nam powiedzie, często zyskujemy szansę na rozwój naszej firmy. Z rozwojem firmy wiąże się natomiast konieczność zatrudnienia pracowników. W biznesie, w którym jesteśmy szefem i zatrudniamy do pracy ludzi, nasze obowiązki różnią się od tych, którym musieliśmy sprostać prowadząc firmę w pojedynkę. Od teraz nie będziemy już jedynymi odpowiedzialnymi osobami za sukces. Oczywiście od nas wiele zależy jednak bezpośrednio na sukces naszej firmy pracują także pracownicy. Szef jest jeden, a pracowników np. kilkudziesięciu. Stałe jest to, że liczna pracowników jest znacznie większa aniżeli szefów. Chcemy przez to powiedzieć, że dobry zespół zagwarantuje sukces. Jeśli nasz zespół jest kolokwialnie mówiąc słaby, mamy marne szanse na powodzenie. Dlatego tak ważne jest znalezienie odpowiednich ludzi, którzy zagwarantują sukces naszej firmie.

CECHY DOBREGO ZESPOŁU – PASJA

Dobry zespół to taki, który lubi swoja pracę, a zadania realizuje z pasją i zaangażowaniem. Oczywiście to nie stanie się samo. Tutaj jako szef odgrywasz wielką rolę. Wszystko musi wyjść właśnie od ciebie. Jeśli pracownicy w osobie szefa widzą pasję i zaangażowanie z pewności udzieli się to również im. Jeśli szef jest osobą niczym się nie interesującą, pracownicy również nie czują potrzeby na to aby się zaangażować, gdyż nie ma to tak naprawdę znaczenia. Pamiętajcie więc, że szef pełen pasji to pracownicy z pasją.

ZAUFANIE

Im więcej ludzi zatrudniamy tym mniejszą kontrolę mamy nad pojedynczym pracownikiem. Zaczynając od małej firmy, która stopniowo zatrudnia coraz to więcej pracowników, z pewnością w trakcie jej tworzenia wyłuskamy osoby kompetentne, którym możemy zaufać. Takim osobom powierzamy kontrolę nad poszczególnymi grupami pracowników. Jesteśmy w stanie sprawdzać co jakiś czas pracę kilku liderów, jednak nie jesteśmy w stanie sprawdzić pracy wszystkich podległych pracowników. Jeśli ktoś przez lata wzbudzał nasze zaufanie powinniśmy, również my jako szef, dbać o tą relację. Zaufajmy decyzją i sposobom zarządzania naszych liderów jeśli widzimy, że firma na tym zyskuje. Pamiętajmy bowiem, że im więcej ludzi tym więcej zaufanych osób będzie nam potrzebnych, aby wszystko sprawnie działało.

SWOBODA

Dobry zespół to ludzie, którzy mają dużą swobodę w działaniu. Często tyle ile ludzi tyle pomysłów. Jeśli ktoś jest dobry w tym co robi czemu nie pozwolić mu na to, żeby dane zadanie wykonał tak jak chce. Ktoś zawsze wykonuje swoją pracę na najwyższym poziomie, ale jego metody różnią się od naszych. Czy jako szef mamy monopol na podejmowanie decyzji? Owszem, że nie. Jednak wielu szefów o tym zapomina. Warto więc pewnie kwestie pozostawić do decyzji pracowników. Dzięki temu mamy więcej czasu na inne zadania, a pracownik czuje się nie tylko doceniony, ale i wie, że ma jakiś głos w firmie. Może okazać się, że jego sposób jako praktyka okaże się dużo skuteczniejszy.

DOBRY PRZEPŁYW INFORMACJI

My jako szef powinniśmy zadbać o to aby pracownicy wiedzieli o kluczowych sprawach firmy, a co za tym idzie o własnym losie. Ważne jest to aby samemu informować o ważnych sprawach swoich pracowników. Jeśli wszystko zrozumiale przedstawi im szef buduje także tym zaufanie. Jeśli pracownicy wszystkiego muszą dowiadywać się „ po kątach” powoduje to w nich frustrację, niechęć do szefa i pracy. Pamiętajmy, że nasza firma to nasi pracownicy. Nie zadbamy o firmę nie dbając o pracowników.

MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU

Dobry zespół nigdy nie będzie dobry przez dłuższy czas jeśli nie będziemy nad tym pracować. Aby utrzymać się na szczycie wymagane jest jeszcze więcej pracy i wysiłku, niż po to aby się tam dostać. Nie żałujmy więc pieniędzy i czasu na doszkalanie naszych pracowników. Lepiej wykształcony, posiadający lepsze umiejętności i ciągle rozwijający się zespół może być gwarancją brylowania firmy wśród innych. Świat nieubłaganie pędzi do przodu. Aby działo się tak również z naszą firmą musimy być świadomi, że tylko ciągły rozwój może dać nam taką gwarancję. Żeby nasza firma mogła się rozwijać, musimy dbać o możliwość zdobywania nowej wiedzy i ciągłość tego procesu u naszych pracowników.