Account based marketing – co to jest i jakie korzyści może przynieść?

Account based marketing – co to jest i jakie korzyści może przynieść?

21 grudnia, 2020 0 przez Redakcja

Account based marketing w skrócie ABM, to dość nowoczesne spojrzenie na działania marketingowe w firmie. Polega to na koncentrowaniu się na największych klientach, dzięki czemu można znacząco podnieść efektywność sprzedaży. Zobacz, na czym jeszcze polega Account based marketing i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.

Czym jest account based marketing?

Account based marketing (ABM) to podejście, które koncentruje aktywności marketingowe na określonej grupie kont, czyli klientach, których pozyskanie przyniesie firmie największe zyski. Można więc porównać to do targetowania reklamy do ściśle określonej grupy odbiorców, do której ma ona docierać. Głównym wyzwaniem tego rodzaju marketingu jest precyzyjne dostosowanie contentu do grupy docelowej w taki sposób, aby on ją zainteresował.

Warto jednak poświecić trochę czasu i stworzyć reklamę, która dedykowana jest konkretnym klientom. Dzięki temu możesz zwiększyć swoje przychody oraz nawiązać lepsze relacje z klientami, którzy są zainteresowani Twoimi produktami bądź usługami. Dużą zaletą ABM jest to, że kieruje się go do obecnych klientów i kontrahentów. Oznacza to, że masz już wiele informacji o grupie, do której ma ona dotrzeć reklama.

ABM ma na celu budowanie trwałych relacji z obecnymi kontrahentami i dostarczanie im kolejnych produktów lub usług. Dzięki wszystkim informacjom, którymi obecnie dysponujesz, możesz maksymalnie spersonalizować swój przekaz marketingowy i sprawić tym samym, że reklama będzie skuteczniejsza. Inaczej wygląda to w przypadku jednego komunikatu, który jest masowo wyświetlany różnym osobom. Nie cechuje się on aż tak dużą skutecznością, ponieważ może on nie trafić w potrzeby niektórych odbiorców. ABM działa inaczej – ma trafiać w konkretne potrzeby osób, do których kierowany jest przekaz.

Jakie korzyści może przynieść ABM Twojej firmie?

Dzięki skorzystaniu z account based marketingu możesz poprawić efektywność współpracy z działem marketingu. Treści, które będą trafiać do konkretnych osób, będą lepiej spersonalizowane, dzięki czemu reklama będzie skuteczniejsza niż wcześniej. Zwiększą się też konwersje, przy czym koszty działań marketingowych mogą ulec widocznemu zmniejszeniu.

Zyskujesz więc skuteczną reklamę w niższej cenie. ABM może również ułatwić etap finalizacji transakcji. Jeśli chcesz poszerzyć działania marketingowe w swojej firmie, to ABM powinien Cię zainteresować. Ma on wiele zalet, które docenią zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Dzięki temu możesz tworzyć trwałe relacje z kontrahentami i generować większą sprzedaż.