Pozycjonowanie strony czy reklamy Ads – jaki sposób promocji wybrać dla sklepu internetowego?

Pozycjonowanie strony czy reklamy Ads – jaki sposób promocji wybrać dla sklepu internetowego?

24 października, 2022 0 przez Redakcja

Pozycjonowanie strony jest działaniem mającym na celu zwiększenie widoczności marki, przyciągnięcia oraz zatrzymania nowych klientów, a w efekcie także zwiększenie obrotów. Jakie zadanie mają reklamy Ads? Co lepiej wybrać? Sprawdź nasze rady!

  1. Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
  2. W jaki sposób można przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej?
  3. Jak reklamy Ads wpływają na rozwój biznesu?
  4. Czy pozycjonowanie stron www jest uniwersalne?
  5. Zalety przeprowadzania dobrze dopasowanej promocji sklepu internetowego

Prawidłowe pozycjonowanie strony oraz profesjonalnie zorganizowane reklamy Ads to dwie różne metody działające w obrębie marketingu internetowego. Ich kluczowym celem jest efektywne promowanie oraz zwiększanie zainteresowania firmami działającymi online. W jakich sytuacjach lepiej sprawdzi się pozycjonowanie, a kiedy reklamy Ads? Czy zawsze warto wybierać?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony to działanie mocno opierające się na słowach oraz frazach kluczowych. Jego celem jest umieszczenie strony na górze listy w wyszukiwarce. Znajdujące się tam strony internetowe mają większe szanse na rozwój, ponieważ użytkownicy wyszukiwarek rzadko wchodzą na drugą stronę.

Tego typu działanie ma także bezpośredni wpływ na pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów. Prawidłowo sformułowany title, wysoka pozycja oraz wartościowe treści przekładają się na ruch organiczny.

W jaki sposób można przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony powinno być przeprowadzone profesjonalnie oraz kompleksowo. Pełna optymalizacja strony musi zawierać zarówno świetnie dobrane słowa oraz frazy kluczowe, odpowiednie linkowanie, jak i optymalizację techniczną całej strony lub sklepu internetowego.

Bardzo istotną kwestią jest także ilość, jakość oraz stopień zoptymalizowania treści znajdujących się na stronie. Muszą być one starannie przygotowane. Nie należy pomijać także sposobu działania strony. Sam fakt, że zostanie ona wysoko wyświetlona, a dana osoba kliknie link, nie musi przekładać się na pozostanie na niej oraz skorzystanie z oferty.

Samo pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania nie musi być jedynym sposobem na pozyskanie nowych klientów z wyszukiwarki Google.

Jak reklamy Ads wpływają na rozwój biznesu?

Pozycjonowanie sklepu internetowego różni się od reklam Ads. Kampanie Ads to rodzaj płatnej promocji w internecie. Dzięki temu adres danej strony lub sklepu internetowego pojawi się w wynikach wyszukiwania tuż nad wynikami organicznymi. Należy jednak mieć na uwadze, że każdorazowe wejście potencjalnego konsumenta w link tego typu wiąże się z koniecznością poniesienia kosztów przez Twoją firmę.

Dodatkowo reklamy Ads mogą pojawiać się nie tylko w samej wyszukiwarce, ale również w różnorodnych stronach powiązanych. Efekty tego typu działań są widoczne bardzo szybko i pozwalają na dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców. Świetnie sprawdzają się w sytuacjach okolicznościowych, np. podczas działań związanych z promocjami świątecznymi.

Czy pozycjonowanie stron www jest uniwersalne?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi być przede wszystkim świetnie dopasowane do danego rynku, grupy odbiorców oraz samej strony internetowej. Podobnie jest w przypadku reklam Ads. Choć sam fakt promowania swojej działalności internetowej jest uniwersalny, to sposób powinien być maksymalnie dopasowany do konkretnego przypadku.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby. Czy kampania ma być trwała, czy czasowa? Do jak dużej grupy odbiorców dobrze byłoby dotrzeć? Czy lokalizacja jest istotna, czy jest to oferta kierowana do mieszkańców całego kraju? Jaki jest kluczowy cel — zasięgi czy przychód? Biorąc pod uwagę, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu na wypromowanie sklepu lub strony, warto każdorazowo dopasowywać plan.

Dobrym rozwiązaniem jest także stałe dbanie o prawidłowe i efektywne pozycjonowanie w połączeniu z doraźnymi kampaniami Ads.

Decydując się na promowanie oraz rozwijanie swojej witryny lub sklepu internetowego, warto skorzystać z profesjonalnej wiedzy dostępnej na ks.pl/pozycjonowanie-stron.

Zalety przeprowadzania dobrze dopasowanej promocji sklepu internetowego

Pozycjonowanie strony www oraz skuteczne kampanie Ads pozwalają znacząco rozwinąć zarówno strony, jak i sklepy internetowe. Dzięki temu o wiele więcej osób dowiaduje się o istnieniu danej firmy oraz może poznać zakres jej działania. Przy odpowiednim dopasowaniu fraz kluczowych, na stronę trafią głównie osoby rzeczywiście zainteresowane asortymentem, co w efekcie przełoży się na zwiększony przychód.

 

Prawidłowe pozycjonowaniu stron www oraz stosowanie efektywnych reklam Ads pozwala na realne zwiększenie ruchu na stronie, poprawienie rozpoznawalności marki, a w efekcie pozyskanie nowych klientów. Oba te działania mogą być bardzo skuteczne, kluczem jest dopasowanie ich do grupy docelowej oraz przeprowadzenie całego procesu w sposób w pełni profesjonalny.