Biznes pasmanteryjny – czy to się opłaca?
2 stycznia, 2019Biznes rozkręcać można na wiele ciekawych sposobów. Na początek trzeba przeprowadzić mniej lub bardziej szczegółowe badania dotyczące tego, na jakie produkty lub usługi odczuwalne jest zapotrzebowanie na rynku. Jeśli znajdziemy swoją niszę i zobaczymy, że nikt inny przed nami nie kwapi się przy tym do rozwinięcia tematu – możemy zakasać rękawy i brać się do pracy. Najważniejsze, aby było zapotrzebowanie. O zapotrzebowaniu można dowiedzieć się z rozmów, apelów, informacji w mediach, artykułów w prasie. Trzeba być uważnym badaczem codzienności, by przetwarzać ją na własną rzeczywistość. Przykładem udanego biznesu tworzonego od podstaw może być biznes pasmanteryjny. Posiadanie i prowadzenie własnej pasmanterii może być całkiem dochodowym przedsięwzięciem. Trzeba tylko wiedzieć, do kogo chcemy trafić z naszą propozycją konsumencką. Z usług i produktów pasmanterii korzystać mogą:
- klienci indywidualni
- właściciele pracowni krawieckich
- firmy produkujące odzież
- zakłady szwalnicze
- studenci kierunków artystycznych
Pasmanteria od A do Z
Każde miasto posiada pasmanterie w liczbie przynajmniej kilku sztuk. Najczęściej swoje siedziby mają one przy głównych ulicach miejskich, dzięki czemu są dość łatwo zauważalne. Nierzadko mieszczą się w zabytkowych kamienicach, co dodatkowo podnosi rangę ich wystroju oraz prestiż na tle innych sklepów tego typu. Prowadzenie pasmanterii zdecydowanie trzeba uzależnić od strony wizualnej. Chodzi o to, aby we wnętrzu było jasno i przytulnie. Na półkach powinny znaleźć się wszelkie produkty, bez których współczesny fan krawiectwa nie będzie czuł się w pełni wyposażony do pracy. Pasmanteria to dziś nie tylko igły, nici, tasiemki i drobiazgi do szycia, ale także:
- materiały i tkaniny wysokiej jakości
- elementy wykończeniowe
- całe zestawy narzędzi do szycia
- materiały do tworzenia prototypów form odzieżowych
- elementy ocieplające
- różne gatunki wełny
- guziki, zamki, napy, zatrzaski
- miary, nożyce, noże do cięcia grubych tkanin
Czy prowadzenie pasmanterii jest naprawdę dochodowym biznesem?
Wiele zależy od tego, jak stałą bazę klientów, odwiedzających pasmanterię ma to przedsiębiorstwo. Przy stałej bazie, czyli przy regularnych odwiedzinach klientów można sobie całkiem prężnie poradzić na kapryśnym rynku tego typu usług. Wiadomo, że wokół jest bardzo dużo konkurencji, dlatego trzeba bardzo starać się o to, aby przed innymi wprowadzać w pasmanterii nowości produktowe, taki, których nie można było znaleźć nigdzie wcześniej. Bogactwo asortymentowe zawsze działa na korzyść. Niektórzy z właścicieli pasmanterii, dla podniesienia dochodów decydują się na prowadzenie sklepu z artykułami w połączeniu z prowadzeniem zakładu krawieckiego. W ten sposób można więc na miejscu nie tylko zakupić dodatki wraz z materiałem do szycia, ale także doglądać całego procesu tworzenia odzieży od podstaw. Dzięki temu przedsiębiorca prowadzący pasmanterię zarabia nie tylko na sprzedaży materiałów i dodatków krawieckich, ale także na projektowaniu i szyciu, a także przerabianiu odzieży dla klientów z różnych grup wiekowych.