Firma i Fanpage – duet doskonały!
24 sierpnia, 2018 0 przez RedakcjaFacebook i reklama
Facebook daje przedsiębiorcom możliwość reklamowania swojej firmy za pomocą Fanpage’a. W dzisiejszych czasach właśnie na portalach społecznościowych można znaleźć najwięcej potencjalnych klientów, dlatego warto korzystać z wszelkich narzędzi marketingowych dostępnych w sieci.
Fanpage jest formą komunikacji skupioną wokół konkretnego tematu. Może on być zaprezentowany w bardzo ciekawej formie, docierając do ogromnej ilości odbiorców. Fanpage umożliwia przedstawienie swojej firmy konkretnej grupie docelowej, którą sam ustalasz.
Osoby skupione wokół takiej strony mogą oczywiście dodawać informacje i linki oraz komentować wpisy innych – a im chętniej i częściej to robią, tym większe masz szanse na zdobywanie nowych fanów, którzy mogą stać się kolejnymi klientami.
Firma i Fanpage – duet doskonały!
Warto zaznaczyć, że tradycyjny marketing skierowany był tylko w jedną stronę – od firmy do klientów. Fanpage zmienia ten schemat – zarówno firmy jak i klienci są aktywnymi podmiotami i prowadzą ze sobą dyskusję. Na fanpage’u możesz odpowiadać klientom na zapytania i reagować na ich komentarze. Dzięki temu na bieżąco możesz kontrolować jakie są potrzeby twoich klientów i udoskonalać swoją firmę, by zaspokoić ich potrzeby. To z kolei udowodni, że liczysz się z nimi i sprawi, że lojalnie pozostaną z tobą na dłużej.
Okazuje się, że użytkownicy chcą się utożsamiać z markami oraz pokazać znajomym, za co tak je lubią. Można powiedzieć, że chcą wchodzić z firmami i markami w interakcje. Jeżeli postarasz się o dobry kontakt z klientami i będziesz z nimi w regularnym kontakcie zapewnisz sobie grono zaufanych osób, które dodatkowo będą rozpowszechniać wiadomości o twojej firmie. To będzie natomiast wpływało na rozpoznawalność twojej marki na rynku – im więcej osób się o niej dowie, tym większe prawdopodobieństwo, że odniesiesz sukces.
Skuteczność fanpage’a
Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy założyć Fanpage na Facebooku to powinieneś wiedzieć, że aż 83% największych amerykańskich firm ma profil na Facebooku, a aż 70% klientów szuka w social mediach informacji na temat interesujących ich produktów. Nie powinieneś ignorować tych liczb, ponieważ udowadniają one jak dużą wartość mają w dzisiejszych czasach social media. Pierwszym odruchem w sytuacji kiedy poszukujemy informacji jest udanie się do komputera i wpisanie odpowiednich fraz w wyszukiwarce. Realia są takie, że życie obraca się wokół internetu, dlatego nie powinno w nim zabraknąć informacji o twojej firmie! Nie zastanawiaj się więc dłużej i załóż Fanpage, aby odnosić sukcesy.